onsdag 16 januari 2013

Skjut mig!

Jag kollade mitt schema inför nästa period och vill bara sätta mig i ett hörn och gråta. Egentligen slutar de flesta abiturienter efter den här perioden men några av oss har nån enstaka kurs kvar. Jag är en av dem som råkat ut för att min kurs bara går i den fjärde perioden. Det i sig är inte hemskt, bara 3 lektioner i veckan. Jag klagar inte. MEN tiderna lektionerna är på är hemska i förhållande till lokaltrafiken!
På måndagar börjar jag 20 i 3. Bussen från Sund går kl 11.10. Hej på dej att vänta 3 timmar i stan på att lektionen ska börja...

På tisdagar börjar jag 5 över 11. Bussen från Sund går 5 över 8. Alltså vänta i 2 timmar och 20 minuter i stan...
På torsdagar slutar jag 11. Bussen till Sund går inte förrän kl 1... Ytterligare 2 timmars väntan på att få fara hem.

Förutom dessa 3 och 2 timmars väntan i stan varenda gång spenderar man ju nästan 2 timmar på själva bussen varje dag. Som om man inte slösar tillräckligt med tid redan... Dessutom blir man både trött och hungrig av att gå och vänta (Det blir dyrt för en student att äta på stan hela tiden).
JAG HATAR LOKALTRAFIKEN PÅ ÅLAND!!!!!
I-landsproblem jag vet men hur dålig kan lokaltrafiken vara innan den helt försvinner? Ärligt talat. Och så klagar politikerna på att vi åker för lite buss på Åland. Klart alla väljer att köra bil 25 minuter istället för att ta bussen som tar 3-4 timmar totalt med allt väntande för samma sträcka. Ska man dessutom vara i stan innan klockan 8 på morgonen eller ska hem efter klockan 5 så är man körd. Då har bussarna inte börjat gå ännu/slutat gå för dagen.

Nu har jag fått klaga lite i äkta ålännigsanda!

1 kommentar:

  1. Du måste ju leta upp killen med lägenhet! Som du kan våldgästa medan du väntar :-)

    SvaraRadera